rower.com.pl Wybór 65190 produktów

Koszyk jest pusty

Amortyzatory tylne

Kupując tylny amortyzator -damper należy wiedzieć, że nie tylko wymiary muszą się zgadzać. Producenci ram full susp. projektują je w oparciu o konkretną charakterystykę dampera lub na odwrót. Damper jest odpowiednio projektowany do konkretnej kinematyki zawieszenia.  Przed zakupem trzeba sprawdzić, jakie amortyzatory można zakładać do ramy lub, do jakich ram przeznaczony jest damper. Takich informacji możemy poszukać w sieci, niektórzy producenci podają je do wiadomości klienta.
Wymiary
Długość montażowa amortyzatora - chyba najistotniejsza wielkość- długość od osi do osi „oczek” wyprostowanego dampera.
Średnicei szerokość tulejek
Należy sprawdzić rozstaw ramy w punktach mocowania dampera i dobrać tulejki zapewniające odpowiednią szerokość. Istotna jest także wewnętrzna średnica montażowa w tulejkach. Musi ona pasować do średnicy zewnętrznej śrub mocujących damper. Niektóre egzemplarze damperów są sprzedawane wraz z tulejkami- jednak to nie daje gwarancji, że damper będzie pasował.
Wymiary amortyzatora
Może się okazać, że jakieś pokrętło regulacyjne, czy też zbiorniczek z olejem, lub inny element amortyzatora będzie kolidował z ramą. Problem pojawia się jeśli po zamontowaniu nie sprawdzimy czy przy ugięciu zawieszenia, nie dochodzi do kolizji amortyzatora z elementami wahacza. Możemy zniszczyć amortyzator lub/i ramę, a wtedy żadna gwarancja nie wchodzi w grę.
Element/materiał ściskany
Mamy tutaj dwie opcje: sprężyna lub powietrze. Często powietrzny damper nie będzie pasował (nie będzie miał odpowiedniej charakterystyki pracy) do ramy, w której producent fabrycznie montował damper sprężynowy.  Taka niekompatybilność objawiać się może zapadaniem się zawieszenia, mimo maksymalnego napompowania dampera. Temat jest trudny i trzeba dokładnie przestudiować dokumentacje techniczną ramy i amortyzatora. 
Tłumienie
W produkowanych dziś damperach stosuje się tłumienie hydrauliczne. Ma ono miejsce zarówno w amortyzatorach powietrznych jak i sprężynowych.
Regulacje
W tylnych amortyzatorach można ustawiać:blokadę, twardość, tłumienie powrotu i inne
 
Najpopularniejsze dampery na rynku, to amortyzatory marki: Rock Shox, Manitou, Fox czy Santour

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Akceptuję