Informujemy że w dniu 24.12.2024 sklep będzie zamknięty.

rower.com.pl Wybór 51532 produktów

Koszyk jest pusty

Amortyzatory przednie

Amortyzator przedni jest obecnie stosowany praktycznie w każdym typie rowerka- od roweru miejskiego, poprzez cross, MTB, aż po enduro, czy Downhill

Główną funkcją amortyzatora przedniego poza podwyższenie komfortu jazdy jest przede wszystkim bezpieczeństwa. Podobnie jak w samochodach i motorach to właśnie zawieszenie odpowiada za stały kontakt  koła z nawierzchnią Koło które znajduje się w powietrzu po wybiciu się z - np. krawężnika, nie służy do niczego rowerzyście - ani nie można zmienić nim kierunku jazdy, ani nie można zahamować.

W zależności od medium resorująco- tłumiącegodo amortyzatoryi można podzielić na olejowo- powietrzne, olejowo- sprężynowe, powietrzne, elastomerowe, elastomerowo- sprężynowe,  oraz sprężynowe.  1. amortyzatory olejowo- powietrzne- za resorowanie odpowiada powietrze, natomiast za tłumienie olej. Amortyzatory olejowo-powietrzne ze względu na swoje zalety są najlepsze spośród wymienionych Największymi zaletami tego rozwiązania jest niska waga, duża czułość oraz znakomite tłumienie. Ta grupa amortyzatorów, ze względu na swoją jakość i kulturę pracy jest najdroższą grupą widelców amortyzowanych 2. amortyzatory olejowo- sprężynowe- wyróżnia się tutaj: - zamknięty cardridge olejowy- zamknięty i fabrycznie uszczelniony cylinder w którym znajduje się jeden, lub więcej tłoków posiadających otwory, przez które przepływa olej.  - otwarta kąpiel olejowa- sprężyna jest zanurzona bezpośrednio w oleju, więc rozbierając widelec musimy uważać żeby go nie wylać. Tłumienie jest realizowane znowu przez tłok z otworkami. Olej służy nie tylko do tłumienia, ale również do smarowania całej wewnętrznej konstrukcji i odprowadzania ciepła powstałego przy przeciskaniu się oleju przez otwory.  Za resorowanie w amortyzatorach olejowo- sprężynowych odpowiada sprężyna wykonana przeważnie ze stali chromowo-molibdenowej lub z tytanu. Olej odpowiada za tłumienie, który jest obecnie najlepszym środkiem tłumiącym. 3. Amortyzatory powietrzne- najważniejszą zaletą tego typu amortyzatorów jest niska waga. Widelce powietrzne wymagają bardzo wysokiej jakości uszczelnień. Za niską wagą i wysoką jakość trzeba zapłacić wysoką cenę 4. Amortyzatory elastomerowe- elastomer to tworzywo sztuczne, które zachowuje podobne własności co sprężyna. Główną zaletą tych widelców jest niska waga i cena, oraz prostota konstrukcji i bezawaryjność. Wadą natomiast jest zła tolerancja niskich temperatur- im niższa temperatura tym twardzy robi się alastomer. 5. Amortyzatory sprężynowe- najprostsza i najtańsza konstrukcja. Trudno tutaj szukać tłumienia, raczej uzyskujemy efekt sprężynowania 6. Amortyzatory elastomerowo- sprężynowe - połączenie pracy sprężyny i elastomeru. Takie zestawienie pomogło uzyskać większy skok amortyzatora, a co za tym idzie róznież większą wagę   Ze względu na konstrukcję wyróżniamy amortyzatory: - jednopółkowe, - dwupółkowe, - ze sztywną osią, - upside down, - jednostronne, - w rurze sterowej   Dokonując zakupu musimy zwrócić uwagę na średnicę rury sterowej amortyzatora, oraz rozmiaru koła do jakiego amortyzator jest dedykowany   Najpopularniejsze marki: Fox, Rock Shox, Manitou, Suntour, RST i inne  
20"- 24" 26" 27,5" 28" 29" Uszczelki Części

Wyświetlono rekordy od 1 do 48 (z 420 znalezionych)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Akceptuję