Zadzwoń do nas: 32 340 05 58

Jesteś tutaj: Strona główna ›  FAQ - często zadawane pytania

Kontakt

  • info@rower.com.pl
  • Sprzedaż rowerów
    Tadeusz (rowery i rowery elektryczne)
    tel. 32 340-05-58 (w.1), 797-869-220
    tadeusz@rower.com.pl
  • Sklep stacjonarny, rezerwacje
    Dominik, tel. 510-966-237
  • Sprzedaż części, akcesoria
    Marcin: tel. 797-89-33-11
    Informacji telefonicznych udzielamy na podstawie ID produktu.
    Pytania ogólne na temat części prosimy kierować mailowo (podając numer telefonu do kontaktu).
    czesci@rower.com.pl
  • Realizacja zamówień, wysyłki
    Alina: tel. (32) 340-05-58 wew. 2, 797-867-752
    (ze względu na dużą ilość zamówień, bardziej komfortową metodą kontaktu jest email)
    alina@rower.com.pl
  • Allegro, raty, faktury
    Adrian: tel. 510-966-153
    adrian@rower.com.pl
  • Serwis rowerów
    tel. 503-425-042
    serwis@rower.com.pl

Polecamy

  • Darmowa wysyłka roweru
  • CA Raty

Newsletter

Dodaj nas

 

FAQ - często zadawane pytania

Jaki rozmiar roweru będzie dla mnie odpowiedni?
Rozpowszechnione są tabele, które odpowiednią wielkość roweru (producenci podają wysokość rury podsiodłowej) uzależniają od wzrostu rowerzysty. Na naszej stronie również znajdziesz taką tabelę. Jednak należy pamiętać, że jej przydatność jest bardzo ograniczona. Ze względu na różną geometrię ram, rowery o takiej samej wysokości rury podsiodłowej mogą w rzeczywistości dosyć znacznie różnić się wielkością. Dodatkowo odpowiednia wielkość uzależniona jest od proporcji ciała, rodzaju roweru, jego przeznaczenia oraz konkretnej marki. Zawsze jesteśmy gotowi aby dobrać dla Ciebie odpowiednią wielkość ramy. W większości wypadków wystarczy podać wzrost oraz interesujący model roweru. W przypadkach wątpliwych, kiedy wzrost nie wskazuje jednoznacznie wielkości pytamy dodatkowo o długość nogi (od ziemi do krocza). Przydatna jest również informacja nt. przeważającego sposobu wykorzystania roweru i preferencji co do pozycji rowerzysty (rower większy jest zwykle bardziej komfortowy, mniejszy natomiast bardziej zwrotny - terenowy).

Kto przywiezie do mnie zakupiony rower?
Rowery wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Dostawa możliwa jest na konkretny, ustalony z nami dzień. Kurier przywozi rower w kartonie o przeciętnej wielkości ok. 160x120x30 cm.
Czasem rower zapakowany jest w karton oznaczony innym logo niż marka zakupionego roweru.
Bywa tak, ponieważ zawsze dobieramy karton, którego wielkość jest optymalna dla przesyłki danego modelu. Nie zawsze jest to karton, w którym rower dotarł do naszego magazynu.
Dostawa następuje w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku. Za dodatkową opłatą 25 zł możliwa jest dostawa w sobotę lub w przedziale czasowym zawężonym do 2 godzin (np. pomiędzy 15-17). Kurier zwyczajowo kontaktuje się z klientem telefonicznie i zapowiada swój przyjazd. W przypadku, gdyby kurier nie zastał nikogo pod adresem odbiorcy awizuje swój przyjazd na następny dzień.

Czy rower otrzymam wyregulowany?
Tak. Przed wysyłką rower przechodzi przegląd zerowy. Regulujemy przerzutki, hamulce, centrujemy koła. Wszystkie połączenia są odpowiednio dokręcane, eliminujemy ewentualne luzy.
Na wyraźne życzenie klienta możemy wysłać rower bez wstępnej regulacji ale tylko wtedy, jeśli klient wskaże nam serwis, który takiego przeglądu dokona. Ponieważ koszt przygotowania roweru do wysyłki bez regulacji jest niższy - można liczyć w takim przypadku na dodatkowy, drobny gratis.

Jakie czynności muszę wykonać po otrzymaniu roweru?
Do przesyłki dołączamy obrazkową instrukcję co należy wykonać.
Konieczne są 3 czynności:

  1. Przykręcenie przedniego koła. Nie wymaga to zwykle żadnych narzędzi. Najczęściej piasty wyposażone są w szybkozamykacz. Czasem wymagany jest zwykły klucz 13 lub 15.
  2. Przykręcenie pedałów. Przydaje się klucz 15 ale nie jest to konieczne. Pedały lewy i prawy posiadają różne gwinty. Lewy oznaczony literą L, prawy literą R.
  3. Przykręcenie kierownicy do mostka kierownicy. Wszystkie linki hamulca i przerzutek są na swoim miejscu nie będą wymagały regulacji. Niezbędne są podstawowe klucze imbusowe.

Należy pamiętać, że żaden producent nie dodaje do roweru jakichkolwiek narzędzi.
W przypadku rowerów bez lampek należy mieć świadomość, iż w świetle obowiązującego prawa do ruchu ulicznego dopuszczone są rowery wyposażone w oświetlenie.

Co zrobić jeśli rower dotrze do mnie uszkodzony?
Wysyłką rowerów zajmujemy się od wielu lat i mamy duże doświadczenie w odpowiednim ich zabezpieczaniu na czas transportu. Rama owinięta jest grubym papierem i folią. Pedały oraz akcesoria zakupione dodatkowo są przyklejony wewnątrz kartonu i nie przemieszczają się (oczywiście na życzenie możemy akcesoria zamontować do roweru). Kierownica jest mocno przymocowana do ramy kilkoma taśmami zaciskowymi i bardzo dobrze zabezpieczona przed ewentualnymi otarciami. Karton jest tak przygotowany, że ciasno otacza cały rower i nie ma możliwości aby rower wewnątrz się przemieszczał.

Jeśli jednak po otwarciu kartonu zauważyłeś jakieś uszkodzenia, prosimy o wykonanie fotografii uszkodzeń i ich wysyłkę na nasz adres. Dodatkowo prosimy o podanie danych osoby, która w naszej firmie była odpowiedzialna za przygotowanie roweru do wysyłki. Znajdziesz te dane na karteczce przyklejonej do ramy roweru. W każdej wątpliwej sprawie można do nas zadzwonić na numer 32 3400558.

Proszę pamiętać o możliwości zwrotu roweru do 14 dni od dnia zakupu oraz o tym, że odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia transportowe jest po naszej stronie.

Ważne: Jeśli podczas odbioru przesyłki zauważyłeś uszkodzenia kartonu, które mogą wskazywać na to, że zawartość uległa uszkodzeniu, prosimy o otwarcie kartonu w obecności kuriera, sprawdzenie, czy rower nie jest uszkodzony (zgniecony, otarty) i ewentualne spisanie protokołu szkody. Zapewniamy, że spisanie protokołu nie jest czynnością stresującą (firma DPD posiada doświadczonych kierowców) a statystyczne prawdopodobieństwo wystąpienia takich okoliczności to jak 1:500.

Jaka jest procedura zwrotu roweru?
Jeśli z jakiejkolwiek przyczyny wysłany rower nie odpowiada twoim oczekiwaniom, możesz go zwrócić do 14 dni po warunkiem, że nie nosi on śladów używania. W praktyce można przed zwrotem rower wypróbować jadąc po suchej, w miarę czystej jezdni.
W sytuacji, kiedy prawdopodobieństwo zwrotu jest duże, prosimy o dokładne przyjrzenie się jak został on spakowany, aby łatwiej było powtórzyć operację spakowania samodzielnie.

Najważniejsze jest bardzo dokładne zabezpieczenie odkręconej kierownicy przed otarciami o ramę.
Dla zminimalizowania kosztów wysyłki zwrotnej - po odbiór paczki przyjedzie nasz kurier.
Koszt przesyłki zwrotnej wynosi maksymalnie 25 złotych, chyba, że uzgodniono inaczej.

Kto ponosi koszt zwrotu roweru?
Co do zasady - koszt zwrotu w wysokości 25 złotych ponosi klient.
Jednakże często oferujemy możliwość zwrotu na nasz koszt, jeśli np. bierzemy odpowiedzialność za dobór wielkości ramy lub klient zdecydował się na zakup roweru polecanego przez naszego sprzedawcę.

Jak rozpatrywane są reklamacje gwarancyjne?
Każdy zakupiony u nas rower posiada 24 miesiące gwarancję. Większość spraw reklamacyjnych rozpatrywana jest przez nasz sklep. Niektóre reklamacje mogą być załatwione przez lokalnych dealerów ale tylko za zgodą klienta. Klient ma prawo wszystkie reklamacje załatwiać poprzez sprzedawcę czyli nasz sklep.
W praktyce reklamacje gwarancyjne dzielimy na 3 przypadki:

  • Na podstawie wysłanych nam mailem fotografii obrazujących uszkodzenie podejmujemy decyzję o wysłaniu nowej części w zamian za uszkodzoną,
  • Na podstawie relacji telefonicznej lub mailowej lokalnego serwisu,w którym naprawiany jest rower podejmujemy decyzję o wysłaniu nowej części lub/oraz o zwrocie poniesionych kosztów na naprawę roweru,
  • Jeśli sprawa jest wątpliwa,tzn nie możemy potwierdzić na podstawie telefonicznej lub mailowej relacji zasadności reklamacji - prosimy o odesłanie na nasz adres uszkodzonej części. Po dokładnych oględzinach roszczenie klienta zostaje uznane i wysyłamy mu nową część plus zwrot kosztów naprawy lub w przypadku nieuznania roszczenia, klient otrzymuje stosowny protokół.

Naszym celem jest zadowolenie klienta i w każdym przypadku szukamy najlepszego rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że gwarancji nie podlegają:
Ogumienie oraz elementy, których uszkodzenie związane jest z ich zużyciem typu klocki hamulcowe, linki, elementy napędu (oczywiście nie dotyczy to wad fabrycznych). Reklamacji nie podlega także rozcentrowanie kół i rozregulowanie elementów, w szczególności przerzutek i hamulców.

Czy konieczne jest dokonywanie okresowych przeglądów roweru?
Rower może być serwisowany w dowolnym punkcie. Miejsce napraw i serwisu nie ma wpływu na ważność naszej gwarancji. Zalecamy dokonywanie przeglądu roweru w fachowym serwisie przynajmniej 1 raz w sezonie.
Szczególne uwarunkowania mogą dotyczyć serwisu amortyzatorów olejowych i powietrznych.

Dla zachowania gwarancji w ich przypadku konieczne jest wykonywanie przeglądu 1 raz w sezonie.
Czasem do takiego przeglądu uprawnione są jedynie autoryzowane serwisy (np. amortyzatory FOX), których adresy przekazujemy osobom zainteresowanym.

Co jest objęte gwarancją, a czego gwarancja nie obejmuje?
Gwarancja (rękojmia) obejmuje wady fabryczne sprzętu w tym wady ukryte oraz uszkodzenia będące efektem takich wad. Gwarancja nie obejmuje efektów, które są skutkiem zużycia elementów oraz uszkodzeń eksploatacyjnych typu uderzenia, zerwania. Bieżące naprawy i serwisowanie roweru nie jest objęte gwarancją. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń elementów,które podlegają okresowej wymianie,takich jak ogumienie, linki, wymienny hak przerzutki.

Czy możliwa jest sprzedaż wysyłkowa każdego modelu?
Niektórzy producenci zastrzegają,brak możliwości sprzedaży wysyłkowej. Dotyczy to w szczególności rowerów marki TREK. Jeśli Zainteresował cię model tej właśnie marki i nie masz możliwości odbioru osobistego roweru? Napisz do nas, wskażemy Ci lokalnego dealera tej marki.

Kontakt

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".